Author Topic: Filmer sett i oktober 2010  (Read 1384 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i oktober 2010
« on: October 04, 2010, 22:35:45 »
The Last Airbender (2010)
OMG for en rass av en film. Har sett den animerte historien, som er kjempebra, men selv uten det hadde ikke denne filmen vært noe å skryte av. Endel ok effekter, men historie, dialog og skuespillerprestasjoner er helt ræva! Muligens årets skuffelse.

Into The Wild (2007)
Awesome story. Har sett den en gang før, på gratis førpremiere. Ante ikke hva jeg gikk inn til og ble helt satt ut av den fine naturen og historien. Feelgood og ganske trist på en gang.

Idiocracy (2006)
En film jeg har sett referert endel til i forum i det siste, og den har helt klart endel poeng som er skremmende nær dagens virkelighet. Noe spesielt bra film er det dog ikke, men helt grei underholdning.

Gone in 60 Seconds (1974)

The Profiler: 2001 (2001)
Nettopp sett ferdig hele serien, så måtte nesten fortsette med filmene også (som jeg ikke engang visste om før jeg var ferdig med serien).

Piranha 3D (2010)
Mye pupp og mye gørr. Ikke helt min smak akkurat, men den hadde likevel enkelte underholdende elementer. Syntes heller ikke 3d-effektene brakte noe spesielt til filmen.

Kautokeino-opprøret (2008)

Hawk the Slayer (1980)
Morsom liten eventyrfilm med fantastiske spesialeffekter, f.eks. blinkende sprettballer og Silly String!

Robin Hood (2010)
Litt merkelig film. Produksjonsverdien er helt topp, og alle skjønner at Ridley Scott vet hva han holder på med. Men innimellom er filmen bare teit. Virka tidvis som om de prøvde å lage 1200's svar på 2. verdenskrig, spesielt ved ilandsettinga av de franske troppene (skjønner fort hva jeg mener om du ser den). Russell Crowe spiller ca samme rollen han har gjort siden Gladiator. Den eneste som jeg syns gjorde en mer enn middels jobb var Cate Blanchett, som passa godt i den tøffe bondedamerollen. Alt i alt en ok vri på historien, som trekkes opp av høyt budsjett og god regi.

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010)
Meh! På pari med Clash of the Titans fra tidligere i år, altså rimelig kjedelig. Dette er en barnefilm i tillegg, så ikkeno kul action engang.

My Girlfriend's Boyfriend (2010)
Noe så uvanlig som en romantisk komedie med en twist på nivå med hva man forventer i mer thriller-/mysterieaktige filmer. Anbefales til en kveld i sofakroken med that special someone. Om ikke annet så for å sikle litt på Alyssa Milano ;)

Sherlock Holmes (2009)
Sett en gang før.

Scott Pilgrim vs. the World (2010)
Ante lite eller ingenting om den på forhånd, men den hadde meg fanget allerede før den starta. Universal-introen i 8-bit ga meg en nerdgasm! Minte meg litt om Kick-Ass, og hadde det ikke vært for den og filmer som Wanted og Shoot-em-Up hadde nok inntrykket vært enda høyere. Plakaten sier "An Epic of epic epicness!", og det sier egentlig alt. Filmen er stokk full av diverse spillreferanser og er ekstremt usæriøs. Høy underholdningsfaktor!

Inception (2010)

Valhalla Rising (2009)
Særeste filmen jeg har sett på lenge.
« Last Edit: October 31, 2010, 18:23:03 by Gawain »