Author Topic: Filmer sett i november 2010  (Read 2165 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i november 2010
« on: November 01, 2010, 21:15:18 »
Despicable Me (2010)
Epic! Må ses minst én gang. Lenge siden jeg har ledd så mye. Loveable minions! Synd at dem ofte virker som rene kopier av Raving Rabbids.

Sykt Lykkelig (2010)

The Social Network (2010)

Nokas (2010)
Overraskende god film. Spesielt slutten var meget sterk.

Red (2010)
Epic! Mange gamle helter gir god underholdning fra ende til annen. Noe pacing-problemer underveis gjennom de rolige bitene, men actionsekvensene gjør at de fort glemmes!

Four Lions (2010)
Morsom og tragisk på samme tid!

The Sorcerer's Apprentice (2010)
Positivt overrasket. Hadde heller lunkne forventninger. Ingen Disney-film uten sukkersøte klisjeer, og dem er det nok av her også. Men Disney-humoren er også tilstede, spesielt når lærlingen skal prøve å mestre sine magiske evner. For de som husker Mikke Mus' forsøk i Fantasia med alle vaskekostene som går berserk, så er de også et kjærkomment gjensyn i filmen, til og med musikken er med. Kos! Spesialeffektene er også gjennomført pene, og uten at de dominerer filmen og tar over helt. Alt i alt helt grei underholdning uten de helt store skuespillerprestasjonene.
Personlige høydepunkt (here be spoilers): [spoiler]Teslacoilene som spiller musikk (som vi "alle" har sett på Youtube) blir aldri gammelt, vaskekostene som tar over, treningen med plasmakuler (som selvsagt går i balla når han løfter på paddingen) og avsluttningskampen mot Morgana hvor jeg tok med i å omtrent rope "Hadouken!" flere ganger.[/spoiler]

American Ninja (1985)
Har endel hyggelige minner fra noen av disse filmene fra jeg var liten, men kan ikke påstå jeg husker hvilke(n) det var. Spesielt bra film(er) er det helt klart ikke, og innimellom dukker det opp goofs som bare får en til å le høyt.

American Ninja 2: The Confrontation (1987)
Aaaaahahahahaaaaaa.. the craps! Funny craps, but still craps!

American Ninja 3: Blood Hunt (1989)
*le* Det ble ikke akkurat bedre nei!! Men kanskje nettopp derfor desto morsommere :)

Shrek Forever After (2010)
Et godt stykke unna originalen, men likevel underholdende.

Despicable Me (2010)
Again!

22 Bullets (2010) org: L'immortel
Fikk ærlig talt ikke med meg så mye av den. Fransk film, med engelsk tekst, når man sitter med pc i fanget = dårlig deal. Men den virka helt ok. Litt action, litt spenning, lite humor. Stort sett alltid noe bra på gang med Jean Reno på skjermen. Bør nok ses på nytt en gang når jeg er litt mer konsentrert.

Due Date
LOL! Det passer egentlig fint på denne filmen. Har ikke ledd så mye i en kinosal siden Hangover, dog er ikke denne fullt på samme høyde, tross alle likhetene. Men anbefales likefullt!
« Last Edit: November 29, 2010, 21:44:02 by Gawain »

Offline brainstew

• BOARD
  • Full Member
  • *
Re: Filmer sett i november 2010
« Reply #1 on: November 09, 2010, 04:37:57 »
Jukser litt og tar med enkelte jeg har sett tidligere også, av de jeg husker og kommer på i farta.

Vahlhalla Rising 2010
En av de snedigste filmene jeg har sett. Lyd og generell stemning i filmen synes jeg var veldig bra, og redda den stort sett for min del. Historien var tynn, og ikke så lett å skjønne. Men hva kan man forvente når hovedpersonen er stum, og resten av karakterene heller ikke akkurat prater hulll i ørene på hverandre.

Scott Pilgrim vs The World 2010
Ohyes! Et eneste lang og friskt pust av en film. Storkosa meg ifra start til slutt. Syntes Michael Cera gjorde en ypperlig jobb som Scott Pilgrim.

Universial Soldier: Regeneration 2010
Neineineineineineineinei! NEI!

Predators 2010
Jeg liker generellt sett Predator-filmene men denne var ikke av de beste. Grei underholdning, men ikke noe mer enn det. Spoiler: [spoiler]Kjipt at Laurence Fishburne ikke fikk en større rolle. [/spoiler]

Daybreakers 2009
Annerledes vampyrfilm der rollene er snudd på hodet, med vampyrene som er de mest tallrike i verden. Kurant film, enkelte teite scener.

The Book of Eli 2010
Spoiler: [spoiler]Det som skuffa meg med denne filmen var at boka som skulle redde menneskeheten var Bibelen. Rimelig out there. Synes de kunne ha funnet på noe bedre, men ble ikke overrasket over dette plottet. Hvis du klarer å legge bort tankene over akkurat det, så er filmen egentlig helt grei.[/spoiler] Ok skuespillerprestasjoner, fin lyssetting og god stemning.

Resident Evil: Afterlife 2010
Mheee.... Den dårligste av Resident Evil-filmene. Ikke mye å si om den egentlig. Billig underholdning, gørr og blod og dauinger som vil spise deg. Alltid morro, selv om det ikek er noen høydare av en film.

The invention of Lying 2009
Morro film, uvanlig og med mange sannheter:p Satt ofte å tenkte på hvordan det hadde gått med den virkelige verden om man alltid skulle fortelle sannheten. Kom fram til at det ville mest sannsynlig ikke gått så veldig bra.... For meg så var det også et fint eksempel på hvordan religioner oppererer og får folk til å tro på noe uten å være kritiske til påstander.

Iron Man 2 2010
Har man sett den første filmen vet man hva man går til. Mer av det samme, bare ikke like bra. Tony Stark som verdensmester, storsjarmør, geni, og alltid med en vittig og smart replikk på lur. Samt Iron Man som redder kvelden ifra nye høyteknologiske skurker.

The Day The Earth Stood Still 2008
Mheee.... Teit start, teit robot, teit romvesen, teit plot, teit slutt, teit film.

Kick-Ass 2010
Epic! Ikke mer å si om denne filmen.

Og siste film i november ble for min del:
Toy Story 3 2010
Tja....1 og 2 var bedre, grei underholdning, og såklart med en happy feelgood-ending. De tre grønne alienfolka er er hysterisk morsom i sine få kommentarer :)
« Last Edit: December 01, 2010, 04:30:41 by brainstew »

Omez

• Guest
Re: Filmer sett i november 2010
« Reply #2 on: November 30, 2010, 19:37:19 »
The Disappearance of Alice Creed 2009
Spesiell film, men virkelig verd å se. Spesielt med tanke på at det er kun 3 skuespillere i hele filmen :)

brainstew:
Beste var jo twisten man fikk i slutten av filmen. måtte se gjennom filmen på nytt bare for å se hvor godt skuespill det var ellers under filmen (selv om jeg hadde en antagelse litt over halveis over filmen)