Author Topic: Filmer sett i mars 2011  (Read 2309 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i mars 2011
« on: March 13, 2011, 20:18:21 »
The Fighter

Tron: Legacy
At en film kan være så fin og samtidig så kjedelig hadde jeg aldri trodd.

Season of the Witch
Helt grei eventyrfilm.

Easy A (2010)
Kjempesøt/-koslig film med en god dose humor.

Hereafter
En tidvis ok film som fort kunne blitt veldig mye bedre, med høyaktuelle tema. Kjempebra åpningsscene, og gode skuespillerprestasjoner holder koken underveis, men alt faller sammen på slutten. Virker som "Clinter'n" (i regissørstolen) rett og slett gir opp. En av de dårligste avslutningene på en film jeg noen gang har sett.

Tangled
Funneh!
« Last Edit: March 20, 2011, 15:28:07 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Re: Filmer sett i mars 2011
« Reply #1 on: March 25, 2011, 04:43:24 »
22 Bullets (2010) org: L'immortel
Syntes det var noe veeeldig kjent med den, men tenkte det kanskje bare var fordi jeg kjente igjen scener fra traileren. Men når filmen var over var jeg fast bestemt på at jeg hadde sett den før, og ganske riktig. Her er det jeg skreiv i november 2010:
Fikk ærlig talt ikke med meg så mye av den. Fransk film, med engelsk tekst, når man sitter med pc i fanget = dårlig deal. Men den virka helt ok. Litt action, litt spenning, lite humor. Stort sett alltid noe bra på gang med Jean Reno på skjermen. Bør nok ses på nytt en gang når jeg er litt mer konsentrert.
Kunne vel ikke truffet stort bedre! Filmen er absolutt verdt å se, på tross av et par gapende plothull. Håper forøvrig jeg aldri igjen får høre Jean Reno synge.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #2 on: March 26, 2011, 03:23:00 »
Age of the Dragons (2011)
meeeeh.. Interessant idé, forsåvidt, å gjenfortelle historien om Moby Dick som en hvit drage, men filmen er litt i billigste laget til at det tar noe særlig av. Ett lite høydepunkt i Sofia Pernas som er sweeeet.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #3 on: March 27, 2011, 18:58:17 »
Shaolin (2011)
Kung-fu-action blir jeg aldri lei. Ganske godt gjennomført film, med Jackie Chan i en mindre rolle (visste ikke at han var med engang når jeg starta på filmen). Klart steg framover og mye bedre enn mange av skuffelsene som kom ut av Hong Kong i fjor. Spesielle høydepunkt er endel av eksplosjonene og effektene, spesielt stunt-hestene, om det er noe som heter det.

The King's Speech (2010)
Aiai, denne var faktisk så god som dem sier. Har sett et par av de andre av årets oscarvinnerne/-nominerte, og blitt ganske skuffa, men denne var kjempefin. Endel fantastisk morsomme scener, mye takket være kjemien mellom Colin Firth og Geoffrey Rush. Gøy å se igjen Guy Pearce også, som jeg nesten ikke har sett siden Memento.

Stardust (2007)
Faktisk ikke sett denne siden jeg så den på kinoens dag for over fire år siden, og jeg kan ikke forstå hvorfor. Fantastisk film. Gjennomførte skuespillerprestasjoner over hele fjøla, fengende historie, og akkurat rett miks av komedie og spenning til å bli en super eventyrfilm av det familievennlige slaget.