Author Topic: Filmer sett i april 2011  (Read 2156 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i april 2011
« on: April 05, 2011, 01:02:24 »
The Green Hornet (2011)
Ikke akkurat noen høydare, men grei nok underholdning.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Re: Filmer sett i april 2011
« Reply #1 on: April 09, 2011, 23:33:58 »
Primer (2004)
Det er ikke ofte filmer utfordrer meg lengre, men denne gjorde virkelig et hederlig forsøk. Det hjalp sikkert ikke på at jeg var trøtt og holdt på å sovne flere ganger på slutten, men det var absolutt ikke filmen sin feil. Feelingen (ikke så mye historien) kan minne veldig om første gangen man så f.eks. The Matrix eller Memento. Veldig bra film, vell verdt en kikk (og mest sannsynlig to). Jeg vet i hvert fall at jeg må se den en gang til :)

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)
Utrolig pene animasjoner. Storyen og figurene hang jeg ikke helt med på, men en absolutt fryd for øyet. Hver en fjær og liten luftpartikkel er møysomt animert, og i Zack Snyder-stil går det fort over i slow motion og tilbake igjen, triks han også brukte mye i f.eks. 300 og Watchmen (og som helt sikkert er brukt i hans nyeste "Sucker Punch"). Anbefales!

The Next Three Days (2010)
Den starter litt sakte, men siste halvdel er meget god. Man er aldri helt sikker på hvordan ting skal ende, som alltid er forfriskende. Litt blanding av The Fugitive og Prison Break i stemning, veldig spennende, knakende god!
« Last Edit: April 10, 2011, 06:38:26 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Re: Filmer sett i april 2011
« Reply #2 on: April 27, 2011, 01:14:03 »
Black Swan (2010)
Holy mindfuck, Batman! Aronofsky kan dette med å sy sammen til tider psyke filmer, ta for eksempel Pi, Requiem for a Dream og spesielt The Fountain. Uten at jeg skal gå i detalj på handlinga, skjer det også ting her hvor en ikke helt vet hva som er ekte og fantasi. Temaet vil sikkert for mange være litt kjedelig, men det gikk veldig fort over for min del, spesielt når musikken og stykket i seg selv har en ganske så viktig rolle i filmen. Natalie Portman gjør seg fortjent til Oscar, ingen tvil om det, men største overraskelsen for meg skuespillermessig var uten tvil Mila Kunis. De fleste kjenner henne nok best fra That 70's Show, og i nyere tid som stemmen til Meg Griffin i Family Guy samt en haug med karakterer i Robot Chicken. Har alltid hatt sansen for henne, men da mer som en komiker/voice actor enn skuespiller. Det forandra seg dog veldig fort i løpet av Black Swan. Her skinner pur talent gjennom, og i enkelte scener stjeler hun totalt rampelyset fra Portman. Kort sagt kommer manus, regi, musikk, karakterer og til og med sminke/spesialeffekter sammen til å gjøre et fantastisk stykke film.