Author Topic: Filmer sett i mai 2011  (Read 2818 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i mai 2011
« on: May 07, 2011, 09:38:13 »
Hobo with a Shotgun (2011)
Splæt, splæt, hyyyl, splæt, hyyyl, hyyyyyyyyyyl... hyl.. Det var ca den filmen. Etpar minneverdige scener, men alle de "triste" scenene imellom, og den KONSTANTE hylinga, gikk meg fort på nervene. Mista veldig fort interessen og filmen ble mer bakgrunnsstøy enn underholdning. Hadde potensiale til å bli veldig mye bedre! Denne filmen er allerede rettet mot et ganske snevert publikum, og til og med innafor det sjiktet vil jeg si filmen bare når middels karakter.

I Am Number Four (2011)
Visste veldig lite om denne filmen fra før, så hadde lite eller ingen forventninger, og det var nok det eneste som stoppa meg fra å slå av filmen. Forferdelig treg start (på tross av at det åpner ganske actionfylt), og enda tregere midtpunkt. Men så skjer det noe: Etter nesten halvannen time eksploderer hele filmen i en vill actionsekvens som fikk meg til å glise og le høyt flere ganger. Hvorfor dem ikke starta med dette tidligere skjønner jeg ingenting av, men det gjør iallfall at man går vekk fra filmen med et mye bedre inntrykk enn den kanskje strengt tatt fortjener. Må vel nevne at dette er en ungdomsfilm først og fremst, så det er begrensa med voldeligheter. Sier ikke om det er verken positivt eller negativt, men den bærer litt preg av det innimellom. Jeg la også merke til flere plasser at klippinga virka veldig rar. Satt med inntrykket av at "hei, her mangla det noe" flere ganger. Men alt i alt er filmen ganske grei, og jeg har ingenting imot en eventuell oppfølger. Filmen ga meg iallfall lyst til å lese boka den er basert på, hvorav bok to angivelig skal komme en gang i august i år. In short: overlever du en time ungdomsdrama så er filmen vel verdt å se for spesialeffektene og actionscenene alene.

Gnomeo & Juliet (2011)
Njææ, dette var slappe greier. Er du ekstremt glad i hagegnomer og/eller Elton John-musikk, så får du mer enn nok av begge her. Men for alle oss andre holder ikke dette mål når man ser hva andre får til for tida i samme sjanger (vi nevner i fleng: Tangled, Toy Story 3, Megamind, Despicable Me, How To Train Your Dragon, Up, osv). Må du så må du, men du går ikke glipp av noe stort om du styrer unna. Se heller noen av de andre nevnte, spesielt de 3 siste :)
« Last Edit: May 07, 2011, 10:06:39 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Re: Filmer sett i mai 2011
« Reply #1 on: May 13, 2011, 03:29:32 »
Thor: Tales of Asgard (2011)
Litt animert moro må man ha innimellom :)

A Scanner Darkly
o_O .. sier vi til det!
« Last Edit: May 27, 2011, 13:38:29 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #2 on: May 17, 2011, 17:04:38 »
Serenity (2005)
En perfekt avslutning på et Firefly-marathon. Bare så synd at det må ta slutt.

Drive Angry (2011)
Totalt usaklig, absurd overdrevet, og tidvis veldig underholdende :) Amber Heard er bare drop dead gorgeous OG sparker rompe!
« Last Edit: May 18, 2011, 00:30:51 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #3 on: May 24, 2011, 00:51:19 »
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
Har du sett noen av de tre første filmene, vet du også godt hva du får her :) Oppfølgerne har vel aldri helt klart å nå opp til den første filmen, men jeg syns i hvert fall denne var et steg i riktig retning fra den forrige.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #4 on: May 27, 2011, 13:29:50 »
Unknown (2011)
En god film, men ikke mer enn det. Mister litt tempoet innimellom og har et par åpenbare feil. Siste halvdel er best.

True Grit (2010)
Fantastisk! Tror aldri jeg har ledd så mye av et westerndrama ^_^ Fantastiske skuespillerprestasjoner bringer til liv fantastiske karakterer i en perle av en film fra Cohen-brødrene. Må bare oppleves. Høydepunkt: Hailee Steinfeld, som med unntak av Oscar-nominasjonen hennes for denne filmen var helt ukjent for meg. Blir nok å se mye til i framtiden!
« Last Edit: May 27, 2011, 13:37:47 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #5 on: May 29, 2011, 19:27:40 »
Salt (2010)
Tøffe dama!