Author Topic: Filmer sett i august 2011  (Read 2392 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i august 2011
« on: August 06, 2011, 02:14:52 »
Your Highness

Defendor (2009)
Har sett endel av disse ikke-fult-så-supre-superhelter-filmene i det siste, og det er nesten så de bare blir bedre og bedre (bortsett fra Kick-Ass som tar kaka uansett)! Dette var en ganske annen film enn det Kick-Ass og Super var, da vi her har med en lett tilbakestående person å gjøre (man kan sikkert argumentere for det i de andre filmene også ^^). En mye varmere/kosligere film enn de to nevnte, som også gjør den desto tristere når det går som det må gå. Mye kudos til manusforfattere for noen meget oppfinnsomme "våpen" han finner på (f.eks. klinkekuler).

Moon (2009)
Litt 2001-aktig drama/sci-fi som traff meget godt hos meg. Veldig god rolle av Sam Rockwell, spesielt når det begynner å rakne for'n. Og Kevin Spacey er alltid morsom, selv om man bare får stemmen hans her. Vil ikke si noe som helst mer om den, for selv om man fort skjønner hvor historien går, er det alt for lett å spoile den. Det er ikke mange spesialeffekter, men de som er er særdeles gode, spesielt med tanke på at dette er en indie (uavhengig av noe stort produksjonsselskap bak, som som oftest også betyr mye mindre budsjett). Anbefales!

The Beaver (2011)
Merkelig film. Eller rettere sagt; merkelig hovedperson! Morsomt og trist samtidig. Fin film og en meget god rolle av Mel Gibson.

Super 8 (2011)
Hadde ærlig talt forventa meg mer! Eller iallfall noe annet. JJ prøver seg på en god, gammel Spielberg alla ET/Goonies/Close Encounter, men feiler stort sett på alle plan. Alle elementene er liksom der (uten at jeg skal ramse dem opp, for da spoiler jeg veeeldig mye), men de henger ikke så veldig godt sammen. Jeg trodde i det minste det skulle være mye mer spennende enn det her, sånn ut i fra traileren og all hypen rundt, men det er mer eller mindre en barne-/ungdomsfilm. Hadde ungene vært noen år eldre så hadde kanskje den biten fungert litt bedre også. Sånn alt i alt er det en litt under middels film som det helt fint går an å se, men altså langt fra den høydaren jeg hadde sett fram til. Når den ikke tør være original selv, så burde den i det minste gjøre det den prøver å kopiere bra! TIPS: få med deg rulleteksten, det var nesten noe av det beste med hele filmen. Gjorde iallfall at den slutta på et høydepunkt, for slutten av selve filmen var gørr kjedelig.
« Last Edit: August 23, 2011, 05:45:47 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Re: Filmer sett i august 2011
« Reply #1 on: August 12, 2011, 05:44:30 »
Green Lantern (2011)
Ganske god film, med håp om en enda bedre oppfølger :)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #2 on: August 14, 2011, 20:48:28 »
Hesher (2010)
Merkelig film, med enda merkeligere 'hovedperson' (filmen handler vel strengt tatt mer om familien han invaderer) :D Joseph Gordon-Levitt slutter ikke å overraske meg som skuespiller.

Ninja Scroll (1993)
Classic!

The Sting (1973)

4.3.2.1. (2010)
« Last Edit: August 15, 2011, 03:54:45 by Gawain »

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #3 on: August 18, 2011, 15:31:15 »
Mary and Max (2009)

Corpse Bride (2005)