Author Topic: Filmer sett i november 2011  (Read 1936 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
Filmer sett i november 2011
« on: November 02, 2011, 05:07:25 »
Conan the Barbarian (2011)
Meeeh.. Var overraskende slapp, egentlig. Åpner uoriginalt nok og totalt upassende med Morgan Freeman som fortellerstemme. Scenene med Conan som guttunge var helt ok, men resten var rimelig kjipt. Mye horribel klipping også, med sverd og blod som kommer og går, hestevogner som knuses, blir hele, og knuses igjen, osv. Pent, men ganske kjipt action-eventyr.

Contagion (2011)
En god film med gode prestasjoner, men merket at den kunne vært mye bedre. Veldig mange kjente fjes, men karakterene forblir relativt underutviklet, og man får aldri noe spesielt godt forhold til dem, som igjen fører til at man aldri helt bryr seg om hvem som lever eller dør. Filmen er veldig realistisk, og føles mer som en dokumentar enn drama/sci-fi/thriller.

Hodejegerne (2011)
Særdeles god film! En av de beste norske jeg har sett på lenge, iallfall i sin sjanger. Definitivt verdt å få med seg.

Killer Elite (2011)
Grei actionfilm, men med litt pacing-problemer. Jason Statham er alltid god i action-scener, men har ikke all verdens karakterdybde. Han har vel med små modifikasjoner strengt tatt spilt den samme rollen i alt han har gjort så langt. Det virket litt som om filmen prøvde å bite over alt for mye på en gang, og endte opp med veldig mange sider og karakterer som aldri ble helt forklart. Merka at jeg ikke engang fikk med meg navnene på folket og bare kjente igjen ansiktene. Likte veldig godt 80-tallsstilen. Det var mye å kjenne igjen sånn sett, og også endel morsome følger, sånt som å bruke en Volvo stasjonsvogn i en biljakt. Filmen er angivelig basert på en sann historie, publisert i en bok av en av karakterene, men kan ikke si det påvirka filmen hverken den ene eller andre veien.

Rise of the Planet of the Apes (2011)
AWESOME! Så synd den måtte slutte når den gjorde, for jeg hadde VELDIG lyst til å se mer.

Immortals (2011, 3D)
Middels+ eventyrfilm. Slappe karakterer som skaper lite engasjement. Stilistisk og gjennomført action, og sparker bra i fra seg når gudene etterhvert dukker opp. Rustningene ser ut som spraymala plastikk. Behagelige og nøytrale 3D-effekter, men liker fortsatt ikke hvor mørkt og fargeløst det blir.

John Cleese: The Alimony Tour (2011)
« Last Edit: November 27, 2011, 06:31:45 by Gawain »

Offline XtaZy

• BOARD
  • Newbie
  • *
Re: Filmer sett i november 2011
« Reply #1 on: November 24, 2011, 15:41:23 »
Mortal Kombat: Annihilation (1997)
FIGHT!
Grei nok hjernedød underholdning. Utrolig dårlig dialog som veksler lett mellom shakesperiansk lyrikk og junior highschool revy. Under pari effekter, selv for 1997. Et av de største problemene, med både denne og "enern" er at gode kampsport-utøvere ikke nødvendigvis er gode skuespillere ^^