Author Topic: GAME OVER - PBF Game I med Kristian og Tor Sverre  (Read 9891 times)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
GAME OVER - PBF Game I med Kristian og Tor Sverre
« on: September 03, 2009, 03:48:06 »
Klikk her for spillebrettet.

Litt enkel terminologi først:
Brettplassene (der hvor spøkelsene plasseres) angis etter farge (R, G, B, Y) og nummer fra venstre (1, 2, 3) sett fra eventuell spiller som sitter der. Altså er Y1 det venstre feltet på gul spillers brett.

LS, MS og RS angir spøkelsets left, middle og right stone (det spøkelset gjør når det kommer, når det aktiveres, og når det forsvinner).

RT er Red Token, GT er Green Token, osv. For Black Token bruker vi XT.

Village-feltene angir vi som V#, hvor # er nummeret på feltet. V1 er øverst til venstre. V3 er øverst til høyre. V5 er det midterste og V7 er nederst til venstre, osv.

Det burde vel dekke det meste foreløpig. Du er som sagt den gule spilleren. Poweren din er at før du flytter, kan du velge en valgfri Token fra banken som du beholder. Aktivere spøkelsene dine og trekke nye og sånt tar jeg meg alltids av, så alt du trenger å gjøre på din tur er å fortelle meg hvilken token du vil ha, hvor du (eventuelt) vil flytte, og om du angriper spøkelset eller ber om hjelp fra feltet du står på. Så er det jo selvsagt mulighet for å bruke Yin Yang underveis, og bruker Power Token (PT) for å bruke en av de inaktive brettene sin power (blå eller rød). Det kan vi godt komme tilbake til. Vi starter begge med en Power Token og når vi bruker den havner den på midterste feltet (V5) hvor den kan plukkes opp på slutten av turen om en står der.

Tenker vi bare setter i gang. Jeg starter. Jeg har ingen spøkelser å aktivere, jeg har heller ikke fullt brett så da må jeg trekke et spøkelse. Jeg fikk en Skinner, som har resistance 1 rød. På sin venstre stein (LS) har den ingenting. Midterste stein har Haunter. Høyre stein (RS) har ingenting. For å skrive det litt kortere kunne jeg brukt noe sånt som Skinner (1R, MS Haunter).

Spøkelset er rødt, så det må på rødt brett såfremt det er plass. Jeg velger å sette den på R2.
MOVE: Jeg flytter til V3.
ACTION: Bruker min Power Token (som havner på det midterste feltet) for å aktivere blått felt sin power. Det er å angripe og be om hjelp fra village tilen på samme tur (valgfri rekkefølge). Jeg velger å bruke feltet først og kaster 2 terninger: <Ghost Stories> Roll: yellow red.

Passa meg ypperlig. Så angriper jeg spøkelset på R2. Ruller 4 terninger (som er min special power, i tillegg til at jeg aldri trenger rulle Curse-terningen).
Roll: black yellow white blue

Sweet, jeg bruker den hvite terningen som rød (hvit er joker), så slipper jeg bruke den røde tokenen jeg fikk. Trengte bare en rød for å ta det spøkelset som sagt.

Da er turen min over. Blått brett har ingen spøkelser, så da går turen til Kristian.

YIN PHASE: Black Widow (2X, LS block Tao, RS Curse+Yinyang)

Aiai, ikke akkurat heldig der. Så lenge hun er på et brett, så kan vi ikke bruke Tao Tokens til å hjelpe oss i kamp. Siden den er sort, så må den på ditt felt såfremt det er plass. Jeg foreslår at du setter den på Y2, velger deg en eller annen token (din special power). Så flytter du til V8 og bruker din Power Token for å aktivere blå (sånn som jeg gjorde), for da kan du først skifte Prayer Token til sort (så alle sorte spøkelser blir én svakere), og så prøver du å angripe henne (må rulle én sort på tre terninger). Fullt mulig. Klarer du det ikke så kan alltids jeg flytte ned og prøve igjen etterpå. Jeg ruller tross alt 4 terninger. Hun har jo også en curse på seg som kommer når hun blir drept, så kan hende det er like greit at jeg i stedet tar henne neste tur, for jeg slipper jo kaste den terningen. I så fall trenger du bare flytte ned og skifte Prayer token til sort uten å bruke en power token. You chose! :)
« Last Edit: September 12, 2009, 15:46:10 by Gawain »

Offline brainstew

• BOARD
  • Full Member
  • *
Re: PBF Game I med Kristian og Tor Sverre
« Reply #1 on: September 03, 2009, 04:01:01 »
Ahhhhhh, mye info sent på natta :p
Setter spøkelset på Y2
Tror jeg har lyst på en RT
Flytter til V8 og bruker power Token for å skifte Prayer Token til svart. så prøver vi å angripe henne.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #2 on: September 03, 2009, 04:32:06 »
Du romsterer rundt i lommene dine og finner jaggu en RT.
<Ghost Stories> Roll: yellow yellow green.
Ikke helt heldig med den! Men kanskje like så greit.

Ingenting skjer på rødt sitt brett. Så da er det min tur.

YIN PHASE: Hopping Vampire (3Y, MS: Haunter)

Bouncy! Tror han får havne på Y1 til så lenge.

YANG PHASE:
Bruker min Yinyang (som kan brukes for å aktivere et felt du ikke står på, eller for å "unhaunte" et felt) for å aktivere buddha-tempelet, så jeg plukker opp en buddha.
MOVE: Joiner deg på V8 og angriper Black Widow.
<Ghost Stories> Roll: black white white black
Hallois! Det holder lenge. Tror nok hun daua. Som takk får jeg en curse (som jeg slipper rulle) og valget mellom en Qi eller Yinyangen tilbake. Jeg velger det siste. Min tur over!

Ingenting skjer på blått brett.

Kristian sin tur. Der hopper haunteren fram et hakk og står nå på brettet. Neste gang han aktiveres (hvis han fortsatt er der neste tur) vil nærmeste village hauntes, og så flytter haunteren tilbake på kortet.
Du har ikke fullt brett, altså trekkes et nytt spøkelse:
<Ghost Stories> Next: Ghost 14
Perfidious Nymph (1B, LS: Draw ghost+Block power)
<Ghost Stories> Next: Ghost 9
Hopping Vampire (3Y, MS: Haunter)
Aiai, der kom broren elns. Så da har du to spøkelser å plassere, ett på blått brett og ett på gult. Det blå spøkelset som kom først gjorde at det dukka opp ett til. I tillegg så blokkerer den poweren til brettet den havner på (blått i dette tilfellet).
« Last Edit: September 03, 2009, 04:37:32 by Gawain »

Offline brainstew

• BOARD
  • Full Member
  • *
« Reply #3 on: September 03, 2009, 13:52:51 »
Jeg plasserer spøkelsene på Y3 og B1, trekker meg en GT, og angriper Y1 siden den haunter et felt neste runde. så får heller du prøve å knerte de to andre spøkelsene. Fordi det gikk an å ta to samtidig ikke sant å og du har fire terninger an so on :)

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #4 on: September 03, 2009, 14:48:40 »
Yepp, god plan. Du roter fram en dunge klebrig ris (GT) fra lomma. Da regner jeg med du vil flytte til V7 (siden du ikke kan angripe Y1 fra der du står).
Roll: white black green
Vil du bruke 2GT for å fjerne spøkelset?

Offline brainstew

• BOARD
  • Full Member
  • *
« Reply #5 on: September 03, 2009, 22:45:01 »
yep

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #6 on: September 04, 2009, 01:38:54 »
Da regner jeg med du er ferdig.

Rødt sitt brett er tomt, ingenting skjer der.

Min tur.
<Ghost Stories> Next: Ghost 43
Flesh Devourer (4R, RS: 2T) (får 2 tao tokens når han forsvinner)
Ganske harmløs alene. Plasserer han midt på rødt sitt brett.
Flesh Devourer til R2.

Prøve meg neddi hjørnet da kanskje.
Flytt til V9 og angrip.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #7 on: September 04, 2009, 01:48:28 »
Roll: yellow black green black
Fetta.. maks uheldig.. verken en blå eller to gule :/ Da er det ikke stort mer jeg får til gitt.

Blått sitt brett er også rimelig rolig, så der skjer det ingenting.

Kristian sin tur.
Hopping Vampire sin haunter hopper ned på brettet og er klar for å haunte en village neste runde.
01:45:42 <Ghost Stories> Next: Ghost 11
Lich (4Y, MS: Curse, RS: Qi/Yinyang)
Auauau.. Lich er en såkalt Tormentor. Han rulles det Curse-terning på hver gang aktiveres. Really bad. Gul, så han må på gult brett en plass.

Offline brainstew

• BOARD
  • Full Member
  • *
« Reply #8 on: September 04, 2009, 16:27:48 »
Da tror jeg vi setter Lich på Y2, slik at du har mulighet til å ta den uten å flytte så langt..

Jeg plukker med meg en Rød Tao.

Jeg trenger en Power Token for å aktivere et felt ikke sant å eller holder det å stå på det ?
Hvis nei, så aktiverer jeg V8, og skifter den til Gul.
Hvis ja, så går jeg og plukker opp en Power Token ifra V5.
Hvis ikke noe av dette er lov så tusler jeg til V4 og ruller to terninger, og får to matchende Tao Tokens.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #9 on: September 04, 2009, 16:50:31 »
Neinei, Power Tokens trengs KUN for å aktivere powers på de brettene som ikke "er med" pga mindre enn 4 spillere, det vil si blått og rødt i dette tilfellet. Du kan alltid enten be om hjelp fra villagerfeltet du står på eller angripe.

Lich til Y2.
Kristian finner noen røkelsespinner i lomma.
Kristian flytter til V8 og skifter prayer tokenen til Gul.

Rød sin tur, der skjer ingenting.

Min tur.
16:48:00 <Ghost Stories> Next: Ghost 17
Abysmal (2B, RS: Curse)
Hmm.. Gjør ikke noe ugang før han fjernes, så setter han på B1.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #10 on: September 04, 2009, 16:58:06 »
Da står jeg i ro i hjørnet her og angriper.
16:52:08 <Ghost Stories> Roll: red white white red
Jadda, to hvite. En som blå og en som gul, bruker min GT i tillegg og bort med begge spøkelser.

Blått brett skjer det ingenting på.

Kristian sin tur.
16:55:56 <Ghost Stories> Next: Ghost 45
Gloomy Minion (1X, LS: Haunter starter på brettet, MS: Haunter, RS: Valgfri Tao)
Den er sort så må på ditt brett såfremt det er plass.
Ganske enkel da, om du bare trekker en sort token også går og dreper den.

Offline brainstew

• BOARD
  • Full Member
  • *
« Reply #11 on: September 04, 2009, 17:03:22 »
Jupp, tenker jeg gjør det.
Setter spøkelset på Y1

Trekker meg en svart Tao Token og bruker den til å ta spøkelset om jeg ikke kaster noen svarte på terningene.

Tar meg en Tao Token når jeg knerter den.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #12 on: September 04, 2009, 17:08:40 »
17:07:07 <Ghost Stories> Curse: Haunt a Village Space
V8 hauntes.

Kristian finner noen mynter i lomma og flytter til V7 for å angripe.
Roll: yellow red black
Der var det en svart, så spøkelset sier POFF og takker for seg.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #13 on: September 04, 2009, 17:18:28 »
Rødt brett skjer det fortsatt ingenting på, så da blir det min tur.
Ghost drawn: Ghost 47
Æææh, freaky shit! Flygende hoder kommer susende! Severed Heads (1X, LS: Stjeler en Power-terning, RS: Tao Token)
Tenker den havner på G1.

Offline Gawain

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #14 on: September 04, 2009, 17:23:36 »
Jeg flytter til V5 og ber om hjelp fra trollmannen som bor der. Jeg mister en Qi og fjerner Lichen. Så plukker jeg opp PTene.